Tanssi-innostaminen®: perusteet (25 op)
Tanssi-innostaminen on kuorinut minusta esiin kokonaan uutta identiteettiä ja aivan uusia toimintamahdollisuuksia, myös ammatillisesti. Mikään muu juttu ei vuosiin ole saanut minua todella näin innostumaan! Maailmankuva laajenee. Kohtaaminen syvenee. Koen, että juuri nyt juuri tätä tarvitaan.
– Kimmo Koskela, draamapedagogi, työyhteisövalmentaja
Tampereen taidekasvatus ry on järjestänyt Tanssi-innostamisen perusteet nyt kaksi kertaa, vuosina 2014 ja 2015. Koulutus pätevöittää tanssi-innostajaksi. Kaikki opintojaksot sisältävät sekä käytännönharjoitteita että teoriatietoa.
Koulutus sopii erityisen hyvin sekä esittävien taiteiden että kasvatus-, sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille ja opiskelijoille – mutta myös kaikille muille, jotka ovat kiinnostuneita luovista menetelmistä.
Tanssi-innostaja tekee ennaltaehkäisevää sosiaalipedagogista työtä taiteen keinoin. Hän auttaa ihmisiä löytämään oman luontevan tapansa liikkua ja ilmaista liikkeen avulla. Hän on yhteisöllistäjä, jonka tehtävänä on luovien dialogisten ”tilojen” synnyttäminen. Hän ymmärtää tanssi-innostamisen fenomenologisen ja sosiaalipedagogisen taustan. Tanssi-innostaja on myös sitoutunut nykytaiteelle ominaiseen monitaiteelliseen lähestymistapaan identiteettien ja ilmiöiden tutkimisessa.
Lähiopetusta on kahdeksana viikonloppuna, yhteensä 124 tuntia. Lähiopetuksen lisäksi annetaan henkilökohtaista ohjausta kasvotusten, Skypessä tai puhelimitse. Kursseihin sisältyy myös itsenäisiä taiteellisia ja kirjallisia tehtäviä.
Kouluttaja: Raisa Foster, FT, tanssi-innostaja + vierailevia kouluttajia
Järjestäjä: Tampereen taidekasvatus ry*
Hinta: 2500 euroa (sis. ALV 24%) Kurssimaksun voi maksaa halutessa myös viidessä erässä.
Sisältää lähiopetuksen, henkilökohtaisen ohjauksen. Tanssi-innostaminen-oppikirjan ja muun oppimateriaalin sekä todistuksen ja oikeuden käyttää tanssi-innostaja-nimikettä.
Soveltuvat hakijat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
*) Yhdistys ei ole oppilaitos. Tanssi-innostamisen menetelmäkoulutus mitataan kuitenkin opintopisteinä. Opintopiste (lyhenne: op) on Euroopan unionin sisäisesti luotu standardi opiskelun mittaamiseen. Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työpanosta koulutuksen osallistujalta. Koulutuksen järjestäjä on arvioinut keskimääräisen ajan, jonka osallistuja käyttää oppimiseen. Mittayksikkö helpottaa opiskelijaa arvioimaan koulutuksen sisältämää työmäärää lähiopetuksen lisäksi. Opintopisteiden ilmoittaminen auttaa myös koulutuksesta syntyvän osaamisen tunnistamista ja tunnustamista oppilaitoksissa, mikäli opiskelija haluaa tiedustella opintojen hyväksilukua osaksi muita opintojaan. Vastaanottava oppilaitos päättää aina hyväksiluvusta tapauskohtaisesti.
Lisätiedot:
Raisa Foster
050 345 1847
info (at) tanssi-innostaminen.fi
Opetusohjelma
Johdatus tanssi-innostamiseen (5 op)
28 h lähiopetusta + kirjallinen tehtävä
Tanssi-innostamisen fenomenologinen asenne (2 op)
14 h lähiopetusta + kirjallinen tehtävä
Sosiaalipedagogiikka tanssi-innostamisen taustalla (3 op)
14 h lähiopetusta + kirjallinen tehtävä
Tanssi-innostaminen nykytaiteena (5op)
14 h lähiopetusta + henkilökohtaista ohjausta + taiteellinen ja kirjallinen tehtävä
Tanssi-innostamisen esityksen valmistaminen (5 op)
40 h lähiopetusta + kirjallinen tehtävä
Tanssi-innostamisen projektin suunnittelu ja/tai toteuttaminen (5 op)
14 h lähiopetusta + henkilökohtaista ohjausta + oman projektin suunnittelu/toteuttaminen ja siitä suullisesti ja kirjallisesti raportointi
HUOM! Muutokset mahdollisia.